Monday 18 October 2010

Τάρτα σοκολάτα με κουαντρώ

Για μένα η λέξη γλυκό είναι συνώνυμη με τη σοκολάτα. Λατρεύω τη σοκολάτα σχεδόν σε όλες τις μορφές της (μόνο συνδιασμένη με φρούτα δε μου αρέσει).

Σήμερα αποφάσισα να κάνω για δεύτερη φορά μια συνταγή από το βιβλίο "Σοκολάτα" του Στέλιου Παρλιάρο τον οποίο συμπαθώ πολύ, μου αρέσει η εκπομπή του "Γλυκές Αλχημείες" και έχω μάθει πολλά μικρά μυστικά για τα γλυκά στα οποία έχω αδυναμία!

Την πρώτη φορά που έκανα τη συνταγή την τήρησα κατά γράμμα (πλην της αμυγδαλόψιχας την οποία δεν είχα). Είχε γίνει πολύ καλή αλλά σε όσους την κέρασα τους φάνηκε πολύ έντονη η μυρωδιά του κουαντρώ αν και εμένα μου άρεσε και δεν με ενοχλούσε.

Σήμερα έκανα τη συνταγή για δεύτερη φορά. Αυτή τη φορά έβαλα αμυγδαλόψιχα στην τάρτα και έβαλα τη μισή ποσότητα κουαντρώ.

Η συνταγή έχει ως εξής:

Για την τάρτα
  • 50 γραμμάρια σκόνη από λευκή αμυγδαλόσκονη (εγώ πήρα άσπρα αμύγδαλα και τα χτύπησα στη μουλινέτα)
  • 100 γραμμάρια ζάχαρη
  • 200 γραμμάρια βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου
  • 300 γραμμάρια αλεύρι
Για την κρέμα σοκολάτας
  • 260 γραμμάρια σοκολάτα κουβερτούρα
  • 300 γραμμάρια κρέμα γάλακτος
  • 60 γραμμάρια βούτυρο
  • 10 γραμμάρια μέλι (ένα κουταλάκι)
  • 50 γραμμάρια κουαντρώ (είναι όσο ένα φλυτζανάκι του καφέ, αυτή τη φορά έβαλα μισό φλυτζανάκι του καφέ)

Το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλό! Καλύτερο από την πρώτη φορά σίγουρα, απλά θα προτιμούσα να μην είχα βάλει μέσα την αμυγδαλόψιχα στη βάση, στο τέλος μου μένει λίγο η μυρωδιά του αμυγδάλου και θα την προτιμούσα χωρίς. Αυτά είναι προσωπικά γούστα όμως, αν σας αρέσει δίνει μια ιδιαίτερη γεύση στη βάση.

Εκτέλεση:

Ανακατεύετε καλά τα υλικά για την τάρτα και τα αφήνετε για μισή ώρα στο ψυγείο. Εν τω μεταξύ λιώνετε σε μπεν μαρί την κουβερτούρα και προσθέτετε ένα ένα και τα άλλα υλικά της γέμισης. Την κρέμα γάλακτος την αφήνετε τελευταία και την προσθέτετε αφού την έχετε ζεστάνει ελαφρώς.

Βγάζετε τη βάση από το ψυγείο μετά από μισή ώρα. Το αποτέλεσμα αν έχετε χτυπήσει τα υλικά σε μίξερ θα είναι ένα τριματιστό ζυμάρι. Πρέπει να βάλετε λίγο αλευράκι πάνω στο τραπέζι και να το απλώσετε με έναν πλάστη. Ακόμα και έτσι θα σας είναι δύσκολο να το σηκώσετε και να το βάλετε στη φόρμα της τάρτας χωρίς να διαλυθεί. Αυτό που έκανα εγώ ήταν ότι έβαλα μια λαδόκολλα από κάτω και μετά την τοποθέτησα μέσα στη φόρμα και την έστρωσα γύρω γύρω. Ψήνετε τη βάση στο φούρνο στους 170 βαθμούς ώσπου να ροδίσει (εμένα μου πήρε γύρω στα 45 λεπτά νομίζω, καλό είναι όμως να έχετε το νου σας καθώς κάθε φούρνος είναι διαφορετικός). Μετά την αφήνετε να κρυώσει καλά και προσθέτετε την κρέμα σοκολάτα η οποία επίσης πρέπει να είναι κρύα. Βάζετε την τάρτα στο ψυγείο και τη σερβίρετε όταν η κρέμα θα έχει πήξει καλά! Μπορείτε να προσθέσετε και λίγη σαντιγύ στο πιατάκι πάνω στο κομμάτι που θα κεράσετε (δική μου πινελιά αυτή!). :)

Καλή επιτυχία!

ΥΓ. Υποθέτω ότι αντί για κουαντρώ θα μπορούσε κανείς να βάλει λίγο κονιάκ. Θα το δοκιμάσω την επόμενη φορά.


5 comments:

  1. Ααααα !! Τι χρυσά χεράκια είναι αυτά;
    Πολύ ωραίο, μπράβοοο !!

    ReplyDelete
  2. Χεχε ευχαριστώ! Το βιβλίο δεν έλεγε όλες αυτές τις λεπτομέρειες για το πως να στρώσεις τη βάση μέσα στη φόρμα και την πρώτη φορά είχα ζοριστεί λίγο, τώρα όμως (αφού είχα δει τον Παρλιάρο να φτιάχνει τάρτα στην εκπομπή του και αφού έβαλα και λίγη από τη δική μου φαντασία και εφευρετικότητα) τα κατάφερα πολύ καλύτερα! Για αυτό είπα να κάνω και το ποστ για να δώσω αυτά τα μικρά tips σε όσους έχουν το βιβλίο ή σε όσους θέλουν να κάνουν μια παρόμοια τάρτα και δεν ξέρουν πώς! :)

    ReplyDelete
  3. Μιαμ μιαμ! Μου ανοιξες την όρεξη βραδιάτικα! Το έχω το βιβλίο οπότε ευκαιρία να την δοκιμάσω μια από αυτές τις μέρες!!
    Καλό βράδυ!
    CrazyTourist1

    ReplyDelete
  4. Η ΠΡΟΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΝΕΦΙΚΤΟΥ

    http://anisixos.blogspot.com/2010/11/blog-post.html

    ReplyDelete
  5. δοκιμαστε και Tia Maria για αλκοολ.του παει πολυ.

    ReplyDelete